Iata si istoria Sidi, intinsa pe o perioada de peste o jumatate de secol:
1966: primul clapar pentru ski prevazut prevazut cu deschidere pentru incaltare prin zona calcaiului;
1969: cizmele moto Grand Prix, prevazute in premiera cu sase bucle pentru inchidere si caputa impermeabila;
1973: pantofii pentru ciclism Titanium, primii produsi de Sidi, revolutionari printr-un sistem de fixare cu placute, care permiteau reglarea pozitionarii pe pedala, spre deosebire de pantofii de pana atunci, care odata fixati, ramaneau in pozitie;
1976: cizmele moto Professional Mod, ce prezentau urmatoarele inovatii: protectii din cauciuc pentru tibie, sistem de fixare cu sireturi interne si inchidere cu Velcro, in premiera pentru o cizme de motocross.
1979: primii pantofi de ciclism cu talpa rigida, din nylon.
1983: primul pantof de ciclism cu adevarat modern: talpa rigida din nylon plus inchidere cu Velcro! Sidi e recunoscut ca lider in productia de pantofi de ciclism iar Freddie Spencer se bucura de acesti pantofi.
1987: Sidi este printre primele companii din lume care pariaza pe Lorica, un material usor, care respira si respinge apa.
1989: in loc de bucla din Velcro, apare inchiderea cu bucla micrometrica, super-ajustabila, chiar si din mers. Testata de rideri ca Fignon, Kelly si Fondriest.
1990: in linia pantofilor de MTB sunt introduce faimoasele modele, Dominator si Challenge;
1994: sistemul SRS – TALPA Replacement System, permite pilotilor de motocross si enduro sa inlocuiasca pur si simplu o talpa uzata, utilizand mai departe cizmele.
1997: partea superioara a cizmelor moto se ataseaza calcaiului printr-un sistem cu doua suruburi, care permite flexia gambei, imbunatatind radical confortul si pozitia piciorului pe scarite.
1998: Vertebra System protejeaza partea din spate a piciorului, fiind o structura mobila, un adevarat exo-schelet al cizmelor de viteza.
1999: primele protectii pentru tibie care se pot inlocui.
2000: cizmele Vertebra Race, cu adevarat moderne: protectiile pentru tibie, sliderele, sistemul Vertebra, protectia pentru calcai care absoarbe eventualele socuri, sistem de reglaj al rigiditatii talpii! Toate se pot inlocui odata uzate, prelungind consistent durata de exploatare a cizmelor moto!
2000: Flex Force, sistemul care permite riderului sa regleze diametrul cizmei pe gamba!
2002: apare faimosul pantof de ciclism Ergo 1 Carbon;
2004: cizmele moto Vertigo Corsa, prevazute cu doua fascii pentru inchidere, cizme “imbracand” perfect simetric piciorul pilotului;
2005: cizmele Sidi Crossfire, pentru motocross si enduro, cu un sistem de flex imbunatatit si inchidere cu patru bucle micrometrice. Vor face istorie!
2006: prima talpa complet din carbon pentru pantofii de ciclism, care nu pune insa probleme circulatiei periferice, ramanand moderat flexibila.
2008: Sidi Vortice, cizmele moto pentru viteza, sunt cel mai avansat produs Sidi si o alegere a pilotilor din MotoGP si Superbike!
2013: cizmele moto off-road Sidi Crossfire 2 aduc din nou riderilor de motocross si enduro ce e mai bun! Pielea a fost inlocuita cu Technomicro, un material cu proprietati superioare, sistemul Dual Flex imbunatatit, iar carambul este asamblat cu suruburi.
Ce mai urmeaza?